تقارن ایام عید و حلول سال 94 با شهادت حضرت فاطمه (س)

 از معصوم پرسیدند چگونه برای شما عزداری کنیم ؟ فرمود: همانطور که برای خودتان عزاداری می کنید.

در این ایام می توان ترویج سبک زندگی فاطمی را داشته باشیم، اشاره به چند اخلاق زیبا و خدا پسندانه فاطمه ( س ) بهترین اعمال است.

  • گناه نکنیم ، گر چه گناه در همه ایام سال و بخصوص عید نوروز چه ایام فاطمیه باشد و چه مناسبت دیگر عقلانی نیست و باعث خسر الدنیا و الاخر و از دست دادن دنیا وآخرت می شود، لذت های آنی زودگذر پشیمانی های بزرگ به دنبال دارد.
  • صله ی رحم ، که سفارش اسلام است را در این ایام جدی بگیریم و به همه ی اقوام مخصوص والدین و نزدیکان سربزنیم و لیکن یادمان باشد از جشن های خانوادگی و شیرینی و شادباش به احترام حضرت فاطمه (س) چشم پوشی کنیم.
  • کمک به مستمندان را که از اعمال زیبای فاطمه (س) است فراموش نکنیم ، کمک به نیازمندان سفارش خداست وکه برای آن چندین برابر حسنه و پاداش را تضمین نموده است.
  • کمک به همسایگان از اموری است که درزندگی پربرکت حضرت فاطمه (س) جایگاه ویژه ای دارد، همسایگان هرگز حتی در دعاهای حضرتفاطمه (س) فراموش نشده اند.
  • همسرداری و احترام به همسر از فضائل زیبای حضرت فاطمه زهرا (س) بود و هرگز بدون اجازه و رضایت همسرش کوچکترین قدمی بر نمی داشت.
  • حضرت فاطمه (س) در عمر کوتاه ولی پر برکت خود فرزندانی در این خود پرورش داد که پایان تاریخ بشریت تاثیر گذار بوده و چون خود شیوهای درخشان موجب هدایت انسانها می باشند.

هر چه از خصائل فاطمه (س ) بگوئیم و بنویسیم کم است، فاطمه (س) را بایستی معصوم معرفی نماید و لذا نوشتن در مورد فاطمه (س) سخت است و از عهده چون من بر

نمی آید ولیکن آب دریا اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید.لذا لازم است زندگی فاطمه (س) پژوهش شود تا بدانیم که سبک زندگی اسلامی واقعی چیست.

فاطمه و عبادتش، فاطمه و حجابش، فاطمه و خدایش ، فاطمه و ولایت مداریش ، فاطمه و فرزند پروریش ، فاطمه و همسرداریش ، فاطمه و تقوایش ، فاطمه و ....

پس فاطمه ، فاطمه است . چراغ هدایت و سعادت است.